1. Kom igång!
För att logga in på plattformen behöver du en dator, telefon eller läsplatta samt internet och möjlighet att identifiera dig med BankID. För att genomföra videobesök behövs även kamera, mikrofon och högtalare. Du kan använda webbläsarna Chrome, Firefox eller Safari, men inte Explorer.
2. Få en överblick
När du har loggat in landar du på en överblicksbild över din aktivitet i plattformen, såsom bokningar och meddelanden. Härifrån kan du även testa din video och mikrofon för att säkra att du har kompatibel teknik.
3. Genomför digitalt vårdbesök
När det är dags för ett digitalt vårdbesök kan du starta ett möte från Översikten eller från Mina bokningar. Du kan där se vilka som är inbjudna. Patienter ser vårdpersonal med namn och ser andra patienter med initialer.
4. Se Bokningshistorik och Personöversikt
Både innan och efter besöken kan du och dina vårdkontakter få en överblick över era gemensamma besök samt t.ex. dela dokument och hantera att-göra-uppgifter. Det finns olika vägar att komma till översikten.
5. Se alla dina bokningar
För att få en överblick över dina digitala vårdbesök går du till Mina bokningar i menyn.
6. Skicka meddelanden (valbart tillval)
För att skicka och läsa asynkrona meddelanden går du till Mina meddelanden i menyn.
Har du frågor?
Detta var de huvudsakliga delarna av plattformen. Om du har frågor kan du vända dig till din vårdgivare.